Het vertrek

19 augustus 2015 - Hong Kong Island, China

Ik, Jaimy, Lesley, Coen en Youri zijn zondag vertrokken richting China. Het was voor iedereen een lange vlucht met weinig slaap. Behalve voor Jaimy, die heeft weinig van de reis meegemaakt.

We waren al heel vlot in Helsinki, maar daar waren bij onze overstap problemen met het vliegtuig. Na een vertraging van 1.5 uur was het eindelijk weer zo ver en konden we verder richting Bangkok.

Na de lange vlucht van 10 uur van Helsinki naar Bangkok kwamen we aan op het vliegveld. Dat we de terminal uitliepen zagen we een vrouwtje staan met een bordje met onze namen erop. De vlucht was gecanceld, maar het was zo geregeld dat we met een latere vlucht meekonden.

Aangekomen in Hong Kong hebben we de trein naar het centrum gepakt. Daar moesten we zoeken naar het hostel waar we voor 4 dagen verblijven. Gelukkig zijn de mensen hier heel aanspreekbaar en behulpzaam en haddden we in no-time ons hostel gevonden.

Nadat we gesettled waren in onze kamers zijn we de boel gaan verkennen. We kwamen terecht bij een authentiek Chinees restaurantje, waar we hebben gegeten met stokjes. Daar wil ik het verder niet over hebben :(

Gister moesten we vroeg uit de veren om ons visum aan te vragen. Daarna hebben we wat siteseeing gedaan. We zijn over de Avenue of stars gelopen. Dit is een walk of fame voor Chinese acteurs.

Van daar hebben we de veerboot gepakt naar Hong Kong Island, waar we terechtkwamen in een gigantisch winkelcentrum. Op het dak van dit winkelcentrum zit een enorme tuin met restaurantjes, waar we gelunchd hebben. Daarna zijn we lekker de kroeg ingegaan met zn allen en hebben een top avond gehad

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl